۱۳۸۸ فروردین ۳۱, دوشنبه

اثبات وجود یا عدم خدا (قسمت اول)

اثبات و یا عدم وجود خدا: (قسمت اول)

در راستای وجود و یا عدم خدادوستی از من سوال کرده بود من یشنهاد ایشان را انتخاب خوبی دیدم برای نوشتاری در پست جدیدم
من در جواب این دوست و اشخاصی که مرتب از خودشان و دیگران میپرسند آیا خدا هست یا نه؟! نظرات خودم که از تجربیات و کتابها سرچشمیه میگیرد بعلاوه نظر اشخاص بزرگ میآورم امیدوارم که در رفع این سوال همیشگی بشر کوشش بجائی کرده باشم.
و اما آیا خدا هست یا نه؟!!! سوال خوبی هست:
دوستان به اختصار میگویم وجود خدا را و نبودن آنرا هیچکس تا به حال نتوانسته ثابت کند و نتوانسته انکار کند هردو این سوال تا ابد در پرده ابهام باقی میماند !!! دانشمندان میگویند اول بار در جهان چیزی نبوده و فقط توده ابری بوده که بسرعت بدور خود میچرخیده و بعد از آن توده ابر مانند سیارات جدا شده اند و زمین به این شکل آفریده شده ولی این دانشمندان نگفته اند آن توده ابر اولیه را کی درست کرده و فقط جواب تا آن جا هست و از آنجا به قبل در پرده ابهام هست و کسی عقب تر نمیتواند برود این یعنی بن بست!!!
نظریه دوم : نظریه ادیان هست که در قران هست که دنیا در شش روز و درجائی در هشت روز ساخته شده که ما کم و بیش راجع به آن میدانیم و من اینجا به اختصار اشاره کردم ولی باز در قران نگفته خدائی که این جهان رادر شش روز یا هشت روزآفریده (امان از این ضد ونقیض قران) هست اورا کی آفریده ؟!!! این یعنی بن بست !!!!
از آنجا که در این دنیا هر مصنوعی صانعی دارد میرویم به اثبات خدا !!!و انکارش!!!
کسروی دراین باره چه میگفت ؟ کسروی میگوید خدائی هست که همه جهان را و همه مردم را آفریده اما او هم میگوید ما نمیدانیم اورا کی آفریده و نمیتوانیم هم پیدا کنیم که کی اورا آفریده پس دنبالش اصلا" نروید
که کار بیهوده ای هست ولی فقط بدانید که خدائی هست منتها کسروی میگوید من خدائی را که در دین یهود معرفی شده که در یک شب تاریک بدنبال پیغمبرش تا صبح میدود (چه کار زشتی ) که بیا و ختنه کن که موسی هم تا آخر عمرش ختنه نمیکند(برخلاف دستور خدایش یهوه!!!) و خدائی که در دین اسلام معرفی شده که روی تختی نشسته و فرشتگان (ببخشید ملائک) زیر آنرا گرفته اند وجودش را قبول ندارم ( که به نظر هر خردمندی درست است از جمله خودم) کسروی حرف دانشمندان را در مورد توده ابرو چرخشش هم تقریبا" پذیرفته اما میگوید آن توده ابر را کی آفریده؟!! ولی کسروی میگوید حتم بدانید که خدائی هست!!! (ولی من میپرسم (البته این نظر شخصی من هست) کسروی جان تو از کجا میدانی که حتما" خدائی هست چون هم دانشمندان و هم دینها و مذاهب و هم خودت تماما" به بن بست رسیده اند که اصل و ریشه که در بالا گفتم از کجا آمده است؟!!! چون هر مصنوعی قاعدتا" باید صانعی داشته باشد! اثبات صانع خدا هم که تا به امروز به بن بست رسیده و همیشه هم در بن بست میماند!!! ولی کسروی اضافه میکند خدا هست ( درسته که میگه اصلا" دنبال اثباتش نروید چون فایده ندارد و ما باز هم میرسیم به بن بست در نتیجه همه ما آخرش به بن بست میرسیم ).
نتیجه گیری عقل و خردخودم از بحث بالا: بعد از خواندن و مطالعه اشخاصی مثل کسروی و دانشمندان در این مورد تجربیات خودم در این دنیا ما نه میتوانیم خدا را اثبالت کنیم و نه میتوانیم انکارش کنیم پس هرکه پرسید خدا هست فقط باید بگوئیم ما نمیدانیم که خدا هست یا نیست!!! و دنبالش هم نروید که بجز وقت تلف کردن و سردرد چیزی حاصل آدمیزاد با این عقل و خرد نمیشود!!! ما در این دنیا فقط و فقط وظیفه داریم به امورات خودمان و به همنوعنمون درایران و دنیا برسیم اثبات و یا انکارش از حد فکر و عقل و خردمان خارج است همین !!!


این مطلب به تاریخ سه شنبه اول اردیبهشت 2568 شاهنشاهی نوشته شد.

۱۵ نظر:

  1. dorood be to dooste aziz... mamnun ke be man sar zadi..matnet ham jaleb bud va malum bud zahmate ziadi baraye jam avarish keshidi...moafagh bashi..Payande Iran

    پاسخحذف
  2. درود نوشین
    بسیار سپاس، مطلبی که خواسته بودم رو برام نوشتی، خب ولی کسانی که براشون دغدغه نیست می تونن بهش اکتفا کنن، ممنونم نوشته ات کلی کمکم کرد می تونم بگم راه خوبی رو پیش روم گذاشتی.برات بهترین آرزو ها رو دارم.
    درود بر آزادی

    پاسخحذف
  3. [گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل]

    آمد اما در نگاهش آن نوازشها نبود
    چشم خواب آلوده اش را مستي رويا نبود
    نقش عشقو آرزو از چهره دل شسته بود
    عكس شيدايي درآن آيينه سيما نبود
    لب همان لب بود
    اما بوسه اش گرمي نداشت
    دل همان دل بود
    اما مستو بي پروا نبود .

    [گل] سبز و بهاری باشی [گل] [بدرود]

    پاسخحذف
  4. درود بر شما
    نشانی جدیدتان را در تارنگار قرار دادم
    موفق باشید
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  5. درود

    ((به یاد رضا فاضلی)) به روز شد.

    بدرود. پاینده ایران

    پاسخحذف
  6. چون به هیچ عنوان با تحریم انتخابات در این شرایط موافق نیستم! ÷س از انتخابات حتما ÷یوند خواهید شد!
    تیموکرات

    پاسخحذف
  7. كوروش پادشاه صلح يا جنايات در وبلاگ ما

    پاسخحذف
  8. درود

    با ((آیا ایرانیان می توانند مسلمان باشند؟)) و ((میثاق تازه ای با شاهزاده-کار جدیدی از نادره افشاری)) به روز شدم.

    بدرود. پاینده ایران

    پاسخحذف
  9. [شیطونک] ------ [شیطونک] ------- [شیطونک] --------- [شیطونک] ------- [شیطونک]

    ------------- یک هوادار تیم تاج ( استقلال )

    قهرمانی تیم محبوبمان استقلال را شاد باش ميگم .

    [شیطونک] استقلالی خوش باشی [شیطونک]

    ----- پاينده ايران ----- [شیطونک] تونستید یه سر بیایید .... سرافرازمون میکنید [بدرود]

    پاسخحذف
  10. گفتگوی حالبی است و باید بسیار قکر کرد ولی دوت ناشناسمان که میگوید دو بار دولا راست میشویم و یا مشروب نمی خوریم و.... این دغل بازی و کلک ردن به خداست خدا که نیار به دولا راست ما ندارد که فکر کنیم حالا این کار را میکنیم شد شد نشد هم مهم نیست ضرر نکردیم این که انگیره پذیرفتن خدا و یا نپذیرفتن او نیست

    پاسخحذف
  11. بله گفتگوی جالبی است و لی درغ از دوزار دموکراسی. تو که میخوای سانسور کنی بیجا می کنی میای میگی نظر بدین.

    پاسخحذف
  12. سلام و درود بر نوشین عزیز ، ههمزاد آریایی .

    خیلی باهال خودتو معرفی کردی دمت گرم .

    درود بر کورش بزگ ..
    درود بر نسل آریا ..
    به ما هم سر بزن ، راستی اگه از خدا خبرایی گیر آوردید دمتون گرم مارو هم در جریان بزارید .
    مرسی ، سام هستم از ایران بزرگ ..

    پاسخحذف
  13. چرا بعضي نظرات را سانسور مي كنيد .

    پاسخحذف
  14. دوست عزیز جمهوریخواه درود
    دوست عزیز من نتوانستم وبلاگت را باز کنم در نتیجه اینجا جوابی دارم و سوالی :
    با همه حرفات که نوشتی کاملا" موافقم
    بسیار خردمندانه تفکر میکنی و نوشتی اما در اول صحبتت در خط سوم نوشتی: برطبق تجربه بشر حاصل شده است ممکن است این تجربه را کمی شرح بدی این تجربه چیست؟ و چگونه درست شده؟ آیا خود این تجربه را خالقی هست؟ لطفا" جواب من را بده با بقیه حرفات موافقم منتظرم نوشین

    پاسخحذف